Mihály Dénes
Szakképző Iskola
és Speciális Szakiskola
 
Kapcsolat
Mihály Dénes Szakképző Iskola
és Speciális Szakiskola
OM 200326

Igazgatóság elérhetősége:
gyomro@mdiskola.hu

Iskolatitkárságok:
Gyömrő-
Szojár Gáborné 06/70/605-2700

gyomro@mdiskola.hu
Kistarcsa-
Fekete Ilona 06/70/933-6307

kistarcsa@mdiskola.hu


ISKOLÁINK
2016 szeptember 1-én induló képzéseink:
  • Vállalkozási mérlegképes könyvelő (ráépülés, Gyömrő, Kistarcsa)
  • Államháztartási mérlegképes könyvelő (ráépülés, Gyömrő)

  • Képzéseink térítési és tandíjmentesek!
    Tervezett képzéseink

    Tagiskoláink
    Gyömrő     Kistarcsa    

    Az első és második szakma megszerzésénél képzéseink térítési és tandíjmentesek!
    Ráépülés estén a képzés ingyenes!
    “A bölcsességet nem úgy kapjuk, magunknak kell azt felfedezni,
      oly út után, amelyet senki se tehet meg helyettünk,
      senki se tud tőle megkímélni…”
    (Proust)
    2016 szeptember 1-én induló képzéseink:

  • Vállalkozási mérlegképes könyvelő (ráépülés)

  • Államháztartási mérlegképes könyvelő (ráépülés)


  • Képzéseink térítési és tandíjmentesek!
    Bár egyelőre csupán néhány általános- és középiskola foglalkoztat pedagógiai asszisztenst, azzal már minden intézményvezető és pedagógus tisztában van, hogy e munkakör betöltése nem csupán fontos és hasznos, hanem a következő tanévtől (2013 szeptemberétől) már kötelező is. A 2011. évi 'A nemzeti köznevelésről' szóló törvény ugyanis meghatározza, hogy az intézmények kötelesek pedagógiai asszisztenst alkalmazni (óvodákban 3 csoportonként, iskolákban minden 100 tanuló után). Ez azt jelenti, hogy rövidesen státuszok százai várják majd az ilyen képzettségű szakembereket. 2013. szeptember 1-től (az új OKJ bevezetésével) ezt a végzettséget a Pedagógiai és családsegítő munkatárs képzéssel lehet majd megszerezni.
    Ha Önre jellemző a gyermekközpontú szemlélet, tolerancia, empátia, szeretne hozzájárulni a gyermek személyiségének, egészségének fejlődéséhez, megfelelő kommunikációs készséggel rendelkezik és szeretne a gyerekek kedvence lenni, akkor jelentkezzen Pedagógiai és családsegítő munkatárs képzésünkre!
    A gazdasági informatikus szakképesítéssel rendelkező szakember a gazdasági munkában jelentkező informatikai és gazdasági feladatok szervezésére, megvalósítására alkalmas elméleti ismeretekkel és gyakorlati készségekkel rendelkezik. Általános feladata a gazdasági, statisztikai, tervezési és számviteli információk gyűjtése, a vezetői és a felhasználói igények kielégítésére alkalmas adatbázisban történő tárolása és menedzselése, valamint a gazdasági feladatokat ellátó integrált vállalatirányítási információs rendszerek kezelése. Feladata továbbá, hogy minden tevékenységéhez használja az informatikai eszközöket, azok közül is a lehető leghatékonyabbat választja ki. Felelőssége, hogy figyelemmel kísérje az információ-technológiai újdonságokat, a felhasználói igények és a meglévő gazdasági információs rendszer összhangjának meglétét és szükség szerint tegyen javaslatot a korszerűsítésre, valamint vegyen részt a változást követő fejlesztésekben. Kis- és középvállalatoknál a gazdasági informatikus elvégzi az általános szoftvertelepítési-, üzemeltetési feladatokat is, illetve közreműködik minden gazdasági feladat megoldásának informatikai eszközökkel történő megszervezésében és megoldásában."
    Ha Ön kimagaslóan érdeklődik a számítástechnika, az elektronika iránt, folyamatosan nyomon követi az újdonságokat, programfrissítéseket, az átlagosnál jobb számolási készséggel rendelkezik, pontos és precíz, akkor jelentkezzen Informatikai rendszergazda képzésünkre, mert ez a szakma olyan embert kíván, aki alapvetően műszaki érdeklődésű, jellemző rá az analitikus szemlélet, jó problémamegoldó és együttműködési képességgel rendelkezik.
    A számítógép-szerelő, karbantartó műszaki segítséget nyújt a felhasználók részére közvetlenül vagy telefonon, e-mailben vagy más elektronikus eszköz segítségével, többek között szoftverrel, hardverrel, számítógépes periféria berendezésekkel, hálózatokkal és internettel kapcsolatos problémákat diagnosztizál és old meg, illetve iránymutatást és támogatást nyújt a különféle rendszerek üzembe helyezését, telepítését és karbantartását illetően.

    A szakképesítéssel rendelkező képes:
  • számítógép hardverének, perifériáinak és adatátviteli hálózat eszközeinek telepítésére, karbantartására, tesztelésére, hibák elhárítására
  • számítógépek, adatátviteli berendezések és számítógépes perifériák karbantartására, hibakeresésére, tesztelésére és javítására
  • számítógépes hardveregységek összeszerelésére és beállítására
  • számítógépes kábelek szerelésére és javítására
  • otthoni- és kisvállalati hálózatok telepítésére, tesztelésére, hibák elhárítására.
  • Ha Ön érdeklődik a számítástechnika, az elektronika, az informatikai alkalmazások, programnyelvek iránt, folyamatosan nyomon követi az újdonságokat, programfrissítéseket, jó a kézügyessége, akkor jelentkezzen Szoftverfejlesztő képzésünkre, mert ez a szakma olyan embert kíván, aki alapvetően műszaki érdeklődésű, jellemző rá az analitikus szemlélet, jó problémamegoldó és együttműködési képességgel rendelkezik.

    Alapvető feladatai közé tartozik:
  • a számítógép vagy más technikai eszköz szoftverének megtervezése, megírása
  • új számítógépes rendszerek tervezése, megalkotása, továbbfejlesztése és karbantartása
  • A banki termékértékesítő elsősorban a hitelintézetek és a pénzügyi vállalkozások hálózati egységeiben lát el feladatokat. Pénztárat és helyi értéktárat kezel, helyi ATM-et üzemeltet. Lakossági, mikro, kis és középvállalati hiteleket értékesít.
    A befektetési termékértékesítő az ügyfelek részére szakszerű tájékoztatást nyújt a termékekről. Értékesíti a befektetési szolgáltatási termékeket, figyelemmel kíséri a tőkepiaci folyamatokat és termék-innovációkat.
    A biztosításközvetítő önállóan végzi az ügyfelei biztosítási igényeinek a felmérését, a biztosítási termékek ismertetését a biztosítás megkötését és az ajánlat és a díj biztosítóhoz történő eljuttatását.
    A valutapénztáros ellátja a pénzváltással kapcsolatos ügyintézői és pénztári, pénzkezelői, értéktárosi feladatokat.
    A pénzügyi-számviteli ügyintéző alkalmas a vállalkozások működésével összefüggő számviteli és pénzügyi feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére. A vállalkozás valamennyi pénzmozgással, illetve a pénzállomány-változással összefüggő nyilvántartásait vezeti, közreműködik az egyes pénzügyi műveletek előkészítésében, lebonyolításában, elszámolásában, kezeli az ehhez kapcsolódó iratanyagokat. Működő gazdálkodó szervezeten belül előkészíti és rögzíti az adott munkahely gazdasági eseményeit a helyi számviteli szabályok szerint, a gazdasági eseményeket kontírozza, a főkönyvi és az analitikus nyilvántartásokat vezeti, könyvviteli feladásokat készít.
    A vállalkozási és bérügyintéző közreműködik a vállalkozások alapításával, működtetésével kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátásában. Alkalmas a vállalkozások működésével összefüggő számviteli és pénzügyi feladatok elvégzésében való közreműködésre, részfeladatok önálló elvégzésére. A vállalkozás valamennyi pénzmozgással, illetve a pénzállomány-változással összefüggő nyilvántartásait vezeti, közreműködik az egyes pénzügyi műveletek előkészítésében, lebonyolításában, elszámolásában. Ellátja a bérszámfejtéssel- és társadalombiztosítással kapcsolatos feladatokat. A munkavállalókkal kapcsolatos bér- és társadalombiztosítási ügyeket intézi, a nyilvántartásokat vezeti. Vezeti a biztosítottak társadalombiztosítási lapjait, nyilvántartja a kifizetett ellátásokat, adatokat, igazolásokat küld az illetékes társadalombiztosítási szerveknek.
    Az irodai asszisztens gépírás-, szövegszerkesztés- és gyorsírástudás birtokában adminisztratív és dokumentációs feladatokat lát el.
    A szakképesítéssel rendelkező képes:
  • adatbeviteli feladatot végezni
  • táblázatba, adatbázisba adatokat tölteni fel, frissíteni, korrigálni
  • kimutatásokat, táblázatokat készíteni táblázatkezelő programmal
  • adatbázisokból adatokat lekérdezni, egyszerűbb szűréseket végezni
  • adatokat jeleníteni meg grafikon, diagram segítségével
  • kapcsolattartást szolgáló írásbeli dokumentumokat készíteni
  • dokumentumszerkesztési feladatokat végezni
  • adatokat, információkat kérni, gyűjteni, továbbítani hagyományos és elektronikus úton
  • közreműködni a szervezet által használt adatok, információk rendszerszerű nyilvántartásában, feldolgozásában
  • A szakképesítéssel rendelkező képes:
  • számítógépes adatbeviteli feladatokat végezni
  • külső és belső kapcsolatteremtő, kapcsolattartást és kapcsolat lezárását szolgáló iratokat, leveleket, egyéb dokumentumokat készíteni
  • számítógépes ügyviteli programcsomagokat alkalmazni
  • vezetni és kezelni a szervezet munkaerő-gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartásokat, iratokat
  • ellátni a feladatkörébe tartozó irodai készletgazdálkodási, reprezentációs feladatokat
  • ellátni a házipénztár kezeléséhez kapcsolódó feladatokat
  • ügyviteli munkafolyamatokat szervezni és irányítani
  • irodatechnikai, információs és kommunikációs eszközöket, berendezéseket kezelni, használni
  • feladatkörében önállóan PR tevékenységet végezni
  • megfelelő rangsorolással kapcsolatot tartani munkatársakkal, ügyfelekkel, partnerekkel
  • A grafikus tervezőstúdiókban, reklámügynökségeknél, könyv- és lapkiadóknál vagy saját vállalkozásban végzi szakmai tevékenységét. Munkája során vezetőtervező mellett a grafikai tervezési folyamatban különböző szakirányú tevékenységeket és kisebb önálló tervezési munkát végez.
    A kiadványszerkesztő stúdiókban, szerkesztőségekben, könyv- és lapkiadóknál, illetve nyomdákban végzi szakmai tevékenységét. Munkavégzése során szöveg és képfeldolgozást végez, a kiadvány tartalmi és formai elemeit művészi színvonalon integrálja. Kiadványokat tervez és kivitelez, nyomtatásra előkészít.
    Kialakítja a számviteli politikát, a könyvviteli elszámolás, a beszámoló készítés rendszerét, módszerét ideértve a belső információs rendszer kialakítását is. Ellátja a számlarendhez, a könyvvezetéshez, valamint a beszámoló készítéshez szükséges szabályzatok elkészítésével, rendszeres karbantartásával kapcsolatos feladatokat. Biztosítja a valóságnak megfelelő belső és külső információk előállítását, szolgáltatását, az elszámolások, az adatok jogszerűségének, szabályszerűségének, megbízhatóságának, bizonylatokkal való alátámasztottságát a számviteli alapelvek betartásával.